• Úvod
  • Všetky články
  • Reality
  • Hypotéky
  • Úvery
  • Banky
Sťažovať sa oplatí: Slovenskí klienti bánk a poisťovní získali vyše 300-tisíc eur

Sťažovať sa oplatí: Slovenskí klienti bánk a poisťovní získali vyše 300-tisíc eur

Reklamovať služby bánk a poisťovní sa oplatí. Slováci vlani získali z úspešných sťažností viac ako 300 000 eur, upozorňuje portál Openiazoch.sk. Najviac sťažností smerovalo na podvody s využitím umelej inteligencie a deepfake videí či na nevyplatené poistné plnenia. Klienti sa najčastejšie obracali na banky a poisťovne, ktoré spolu tvorili takmer 80 % všetkých podaní.

Každý štvrtý klient uspel

Národná banka Slovenska (NBS) sa aj v roku 2024 venovala ochrane klientov finančných inštitúcií, ktorí sa sťažovali na nespravodlivosť zo strany bánk, poisťovní či iných subjektov. Sťažnosti sa opäť rátali v tisícoch a výsledkom bolo aj to, že klientom sa na základe jej zásahov a dohôd vrátilo viac ako 307-tisíc eur.

Ako sa píše vo výročnej správe, NBS prijala vlani 1 602 písomných podaní a tisíce telefonických dopytov. Podiel opodstatnených podaní dosiahol 25 %, čo je horná hranica dlhodobého priemeru. Znamená to, že približne každý štvrtý klient mal pravdu a banky či poisťovne museli chyby napraviť.

Najčastejšie sa ľudia obracali na banku pre podvody – phishingové e-maily a SMS, falošné investičné ponuky cez deepfake videá so známymi tvárami a zneužívanie údajov. V sektore poisťovní dominovali nevyplatené alebo príliš nízke poistné plnenia.

Zaujímavé sú aj podrobnejšie štatistiky: najviac podaní smerovalo do bankového sektora (40 %), tesne nasledovali poisťovne (38 %), potom nebankové spoločnosti, finanční sprostredkovatelia, kapitálový trh a dôchodkové fondy.

Okrem vybavených písomných podaní riešila NBS aj vyše 1 000 telefonických podnetov, ktoré sa do štatistík nezapočítavajú.

Prehľad kľúčových údajov za rok 2024

UkazovateľHodnota
Počet písomných podaní klientov1 602
Podiel opodstatnených podaní25 %
Suma vyplatená klientom na základe podaní307 000 €
Podiel podaní podľa sektora – bankovníctvo40 %
Podiel podaní podľa sektora – poisťovníctvo38 %
Podiel podaní podľa sektora – ostatné (nebanky, DSS…)22 %
Počet telefonických dopytovvyše 1 000
Opodstatnené podania – dlhodobý priemer20–25 %
Odkaz na zdroj

Najčítanejší

Ako zistím, či mám záznam v registri dlžníkov?
Ako zistím, či mám záznam v registri... Hypotéky
Šéf spoločnosti Salus Populi sa bráni, povolenie Národnej banky Slovenska nepotrebuje
Šéf spoločnosti Salus Populi sa bráni,... Banky
Umenie na budove Národnej banky Slovenska
Umenie na budove Národnej banky Slovenska Banky
USA navrhujú minimálnu globálnu daň pre firmy na úrovni 15 %
USA navrhujú minimálnu globálnu daň pre... Banky
Európe hrozí ďalšie stratené leto. Tieto krajiny patria medzi najohrozenejšie
Európe hrozí ďalšie stratené leto. Tieto... Banky
Fed výrazne zlepšil odhad tohtoročného vývoja ekonomiky, kľúčovú sadzbu nezmenil
Fed výrazne zlepšil odhad tohtoročného... Banky
Briti uvažujú o vlastnej kryptomene. V čom sa má líšiť od bitcoinu?
Briti uvažujú o vlastnej kryptomene. V čom... Banky
Bilancia Fedu môže do konca roka 2022 vzrásť na 9 biliónov dolárov
Bilancia Fedu môže do konca roka 2022... Banky
© 2025 FinSpravy. Všetky práva vyhradené.
Tento web používa k poskytovaniu služieb a analýze návštevnosti súbory cookies. Viac informácií.