• Úvod
  • Všetky články
  • Reality
  • Hypotéky
  • Úvery
  • Banky
Prieskum webov na prenájom áut naznačil nedodržiavanie noriem EÚ

Prieskum webov na prenájom áut naznačil nedodržiavanie noriem EÚ

Brusel 4. júla (TASR) - Európska komisia (EK) a vnútroštátne orgány na ochranu spotrebiteľa desiatich členských krajín EÚ v pondelok zverejnili výsledky celoeurópskeho skríningu webových stránok sprostredkúvajúcich prenájom áut. Cieľom bolo zistiť, či hlavní sprostredkovatelia pôsobiaci v Európe dodržiavajú pravidlá EÚ na ochranu spotrebiteľa, informuje spravodajca TASR.

Skríning prebehol pod koordináciou EK a orgánov desiatich členských štátov EÚ, ktoré spolu s Nórskom skontrolovali 78 webových stránok sprostredkúvajúcich prenájom áut vrátane webových stránok leteckých spoločností, aby skontrolovali, či hlavní sprostredkovatelia pôsobiaci v Európe dodržiavajú pravidlá EÚ na ochranu spotrebiteľa. Spoločný prieskum zistil, že celkovo iba 45 % webových stránok spĺňa normy EÚ.

Eurokomisár pre spravodlivosť Didier Reynders v tejto súvislosti upozornil, že mnoho spotrebiteľov sa počas leta chystá na dovolenku a prenajme si auto, pričom prenájom často uskutočňujú práve na webových stránkach rezervácie hotelov alebo leteckých spoločností.

"Spotrebiteľom je potrebné poskytnúť úplne transparentné informácie o podmienkach prenájmu a o úlohe maklérov. Spotrebitelia potrebujú vedieť, ktorú spoločnosť by mali kontaktovať, ak sa ich let odloží. Potrebujú dostať jasné a úplné informácie o plnej cene prenájmu a poistenia, aby sa vyhli nepríjemným prekvapeniam pri preberaní auta," opísal situáciu Reynders v správe pre médiá.

Na takmer tretine skúmaných webových stránok bolo nejasné, či spotrebitelia musia v prípade ďalších otázok alebo sťažností kontaktovať makléra alebo požičovňu. Ďalej 28 % z nich jasne neuviedlo názov spoločnosti makléra a takmer polovica neinformovala jasne o tom, čo všetko je zahrnuté v poistení.

Vnútroštátne orgány na ochranu spotrebiteľa zistili tiež problémy v súvislosti s informáciami o cenách, neúplné informácie o povinných poplatkoch (napríklad poplatky pre mladých vodičov alebo poplatky za jednosmernú cestu). Úlohou vnútroštátnych orgánov bude kontaktovať obchodníkov s nejasnými informáciami pre spotrebiteľov, aby upravili potrebné údaje na svojich webových stránkach a v prípade potreby spustia vynucovacie opatrenia v súlade s ich vnútroštátnymi právnymi postupmi.

Komisia kontroly webových stránok vykonáva každý rok od roku 2007 a v minulosti preverovala napríklad webové stránky predávajúce letenky, elektronický tovar, vstupenky na kultúrne a športové podujatia, spotrebné úvery, digitálne obsahy, cestovné služby, telekomunikačné a iné digitálne služby, spotrebiteľské podvody súvisiace s pandémiou ochorenia COVID-19, zavádzajúce tvrdenia o udržateľnosti, spotrebné úvery či online spotrebiteľské recenzie.





(spravodajca TASR Jaromír Novak)
Odkaz na zdroj

Najčítanejší

Ako zistím, či mám záznam v registri dlžníkov?
Ako zistím, či mám záznam v registri... Hypotéky
Šéf spoločnosti Salus Populi sa bráni, povolenie Národnej banky Slovenska nepotrebuje
Šéf spoločnosti Salus Populi sa bráni,... Banky
Umenie na budove Národnej banky Slovenska
Umenie na budove Národnej banky Slovenska Banky
USA navrhujú minimálnu globálnu daň pre firmy na úrovni 15 %
USA navrhujú minimálnu globálnu daň pre... Banky
Európe hrozí ďalšie stratené leto. Tieto krajiny patria medzi najohrozenejšie
Európe hrozí ďalšie stratené leto. Tieto... Banky
Fed výrazne zlepšil odhad tohtoročného vývoja ekonomiky, kľúčovú sadzbu nezmenil
Fed výrazne zlepšil odhad tohtoročného... Banky
Briti uvažujú o vlastnej kryptomene. V čom sa má líšiť od bitcoinu?
Briti uvažujú o vlastnej kryptomene. V čom... Banky
Bilancia Fedu môže do konca roka 2022 vzrásť na 9 biliónov dolárov
Bilancia Fedu môže do konca roka 2022... Banky
© 2025 FinSpravy. Všetky práva vyhradené.
Tento web používa k poskytovaniu služieb a analýze návštevnosti súbory cookies. Viac informácií.