• Úvod
  • Všetky články
  • Reality
  • Hypotéky
  • Úvery
  • Banky

Prieskum: Mileniáli aj generácia Z dbajú pri výbere práce na kariéru

Bratislava 27. mája (TASR) - Mileniáli aj generácia Z dbajú pri výbere zamestnávateľa na rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom, vzdelávanie a kariérny rast. Dôležité je pre nich nielen finančné ohodnotenie, ale tiež nájsť si zmysluplnú prácu a nadobudnúť duševnú pohodu. Vyplýva to z prieskumu medzinárodnej spoločnosti Deloitte, ktorý sa uskutočnil v 44 krajinách Severnej a Latinskej Ameriky, západnej a východnej Európy, Blízkeho východu, Afriky, Ázie a Tichomoria na vzorke 23.482 respondentov, z toho 14.751 predstaviteľov generácie Z a 8731 mileniálov.

„Až 70 % príslušníkov generácie Z a 59 % mileniálov tvrdí, že rozvíjajú svoje zručnosti raz alebo viackrát týždenne, aby mohli kariérne napredovať,“ uviedla spoločnosť. Na druhej strane niektorí z nich spochybňujú vzdelávací systém a hodnotu vysokoškolského vzdelania. Z prieskumu vyplynulo, že takmer tretina respondentov sa rozhodla nepokračovať vo vysokoškolskom vzdelávaní, pričom jedným z dôvodov je aj nezáujem o tradičné vzdelávanie. Štvrtina vyjadrila obavy z relevantnosti učebných osnov a praktických skúseností, ktoré sú potrebné pre trh práce.

Viac ako polovica ľudí z generácie Z a mileniálov používa generatívnu umelú inteligenciu (AI) tiež na rôzne pracovné úlohy, pričom skoro tretina ju využíva stále alebo väčšinu času. Používatelia AI spresnili, že tento nástroj zlepšuje kvalitu ich práce a rovnováhu medzi súkromným a pracovným životom. Šesť z desať respondentov sa však obáva, že AI zruší niektoré pracovné miesta, čo ich motivuje hľadať si nové zamestnanie, ktoré im tento nástroj nenaruší.

Do dvoch rokov plánuje zmeniť zamestnávateľa 31 % ľudí z generácie Z a 17 % mileniálov, a to z dôvodu celkového šťastia, ktoré tvorí správna rovnováha medzi finančným ohodnotením, zmysluplnou prácou a duševnou pohodou. U oboch generácií pretrvávajú už štvrtý rok po sebe aj obavy o náklady na život a životné prostredie. Mnohí z nich žijú od výplaty k výplate a takmer polovica necíti finančnú istotu, čo je zhoršenie oproti vlaňajšku, keď to bola tretina. Za posledný rok sa cítila šťastne len tretina predstaviteľov generácie Z a mileniálov, ktorí majú obavy o svoje životné náklady.

„Až 40 % zástupcov generácie Z a 34 % mileniálov tvrdí, že pociťujú stres alebo úzkosť stále alebo väčšinu času, pričom medzi najdôležitejšie faktory patria financie, zdravie, respektíve blahobyt rodiny, vzťahy a duševné zdravie. Zdrojmi úzkosti a stresu sú aj práca a obavy o životné prostredie, čo ovplyvňuje aj spotrebiteľské správanie a kariérne rozhodnutia zástupcov generácie Z a mileniálov,“ dodala spoločnosť s tým, že takmer dve tretiny oboch generácií sú ochotné zaplatiť viac za environmentálne udržateľné produkty či služby. Pred prijatím pracovnej ponuky skúmalo vplyv alebo politiku danej spoločnosti na životné prostredie 20 % ľudí.
Odkaz na zdroj

Najčítanejší

Ako zistím, či mám záznam v registri dlžníkov?
Ako zistím, či mám záznam v registri... Hypotéky
Šéf spoločnosti Salus Populi sa bráni, povolenie Národnej banky Slovenska nepotrebuje
Šéf spoločnosti Salus Populi sa bráni,... Banky
Umenie na budove Národnej banky Slovenska
Umenie na budove Národnej banky Slovenska Banky
USA navrhujú minimálnu globálnu daň pre firmy na úrovni 15 %
USA navrhujú minimálnu globálnu daň pre... Banky
Európe hrozí ďalšie stratené leto. Tieto krajiny patria medzi najohrozenejšie
Európe hrozí ďalšie stratené leto. Tieto... Banky
Fed výrazne zlepšil odhad tohtoročného vývoja ekonomiky, kľúčovú sadzbu nezmenil
Fed výrazne zlepšil odhad tohtoročného... Banky
Briti uvažujú o vlastnej kryptomene. V čom sa má líšiť od bitcoinu?
Briti uvažujú o vlastnej kryptomene. V čom... Banky
Bilancia Fedu môže do konca roka 2022 vzrásť na 9 biliónov dolárov
Bilancia Fedu môže do konca roka 2022... Banky
© 2025 FinSpravy. Všetky práva vyhradené.
Tento web používa k poskytovaniu služieb a analýze návštevnosti súbory cookies. Viac informácií.