• Úvod
  • Všetky články
  • Reality
  • Hypotéky
  • Úvery
  • Banky

Podvodníci vlani útočili. Koľko percent ľudí sa snažili okradnúť?

Bratislava 8. júla (TASR) - Až 51 % ľudí na Slovensku má za uplynulých 12 mesiacov skúsenosť s pokusom o krádež peňazí z ich účtu. Prípadov s cieľom vylákať od nich citlivé bankové údaje medziročne výrazne pribudlo, čo deklaruje 47 % ľudí. Až 16 % opýtaných sa osobne stretlo s takýmto pokusom dokonca viac ako desaťkrát za rok. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu vykonaného agentúrou Ipsos pre spoločnosť Home Credit Slovakia od 21. do 26. mája 2025 na vzorke 1011 respondentov.

Osem z desiatich Slovákov si myslí, že podvody sú premyslenejšie ako v minulosti, podviesť sa však nechali len štyria zo 100. Rovnaké heslá pre účty na sociálnych sieťach a v internetovom bankovníctve však používa až pätina Slovákov. Najviac pokusov o finančné podvody prichádza mailom, nesledujú SMS a sociálne siete.

Z roka na rok narastá počet podvodných praktík s cieľom vylákať od ľudí citlivé údaje týkajúce sa ich bankového účtu a okradnúť ich. Takmer polovica Slovákov (47 %) sa v prieskume pre spoločnosť Home Credit vyjadrila, že takýchto pokusov je výrazne viac ako pred rokom. Ďalšia takmer štvrtina hovorí, že ich je trochu viac a 15 % to vníma medziročne rovnako. Len šiesti zo 100 respondentov si myslia, že podvodov je menej.

„Ako ukázali dáta z prieskumu, 16 percent opýtaných sa za uplynulých 12 mesiacov stretlo s pokusom o podvod viac ako desaťkrát, ďalších 14 percent viac ako päťkrát, viac ako trikrát ďalšia skoro pätina ľudí a podobný počet bol s rovnými troma pokusmi o finančný podvod, čo sú naozaj vysoké čísla. Tri a viac podvodných pokusov teda zaznamenali až siedmi z desiatich opýtaných,“ hodnotí analytik Home Creditu Jaroslav Ondrušek.

Najviac podvodov prichádza cez emaily, čo deklarovalo 45 % ľudí. Nasledovali SMS (33 %), sociálne siete (30 %), telefonáty (29 %) a kombináciu viacerých spôsobov uviedlo 14 % respondentov. Informácie z prieskumu hovoria o tom, že drvivá väčšina Slovákov sa podvodníkom nenechala nachytať.

„Väčšina ľudí, a to až dve tretiny, takéto praktiky ignorovala a neposkytli žiadne citlivé údaje. Ďalšia veľká skupina (44 %) zablokovala dané telefónne číslo, email či profil. Banku kontaktovalo 13 %, podviesť sa nechali štyria zo stovky Slovákov,“ priblížil Ondrušek.

Podľa vyjadrení respondentov v prieskume majú tri štvrtiny ľudí ku každému jednému účtu, či už na sociálnych sieťach alebo v online bankovníctve, iné heslo. Na druhej strane je tu 20 % takých, ktorí používajú rovnaké heslá aj pre viaceré účty. Aspoň raz ročne si mení heslo v internetovom či mobilnom bankovníctve 28 % opýtaných, rovnaný počet ľudí ho má stále rovnaké a nemení si ho vôbec, štyria z desiatich si ho menia podľa potreby.
Odkaz na zdroj

Najčítanejší

Ako zistím, či mám záznam v registri dlžníkov?
Ako zistím, či mám záznam v registri... Hypotéky
Šéf spoločnosti Salus Populi sa bráni, povolenie Národnej banky Slovenska nepotrebuje
Šéf spoločnosti Salus Populi sa bráni,... Banky
Umenie na budove Národnej banky Slovenska
Umenie na budove Národnej banky Slovenska Banky
USA navrhujú minimálnu globálnu daň pre firmy na úrovni 15 %
USA navrhujú minimálnu globálnu daň pre... Banky
Európe hrozí ďalšie stratené leto. Tieto krajiny patria medzi najohrozenejšie
Európe hrozí ďalšie stratené leto. Tieto... Banky
Fed výrazne zlepšil odhad tohtoročného vývoja ekonomiky, kľúčovú sadzbu nezmenil
Fed výrazne zlepšil odhad tohtoročného... Banky
Briti uvažujú o vlastnej kryptomene. V čom sa má líšiť od bitcoinu?
Briti uvažujú o vlastnej kryptomene. V čom... Banky
Bilancia Fedu môže do konca roka 2022 vzrásť na 9 biliónov dolárov
Bilancia Fedu môže do konca roka 2022... Banky
© 2025 FinSpravy. Všetky práva vyhradené.
Tento web používa k poskytovaniu služieb a analýze návštevnosti súbory cookies. Viac informácií.