• Úvod
  • Všetky články
  • Reality
  • Hypotéky
  • Úvery
  • Banky
Autodopravcovia strácajú konkurencieschopnosť, vodičov udržia ťažšie

Autodopravcovia strácajú konkurencieschopnosť, vodičov udržia ťažšie

Bratislava 8. decembra (TASR) - Slovenských cestných dopravcov stále trápi vysoké daňovo-odvodové zaťaženie práce. Pre zamestnávateľov v tomto odvetví predstavuje cena práce výraznú záťaž a samotní vodiči majú v porovnaní s kolegami z konkurenčných krajín nižší čistý príjem. Ako pre TASR uviedlo Združenie cestných dopravcov SR Česmad Slovakia, znižuje to konkurencieschopnosť slovenských dopravcov a komplikuje udržanie pracovnej sily v sektore.

Združenie zároveň podotklo, že dlhodobo presadzuje konkrétne opatrenia, ktoré by vodičom priniesli lepšie finančné podmienky. „Podarilo sa nám vyrokovať dohodu o úpravách cestových náhrad, ktorá je už pred finalizáciou, a veríme, že čoskoro vstúpi do praxe," priblížil hovorca Česmad Slovakia Roman Kment.

V porovnaní s Českom majú domáci autodopravcovia vysokú cenu paliva a túto tému stále diskutujú na odbornej úrovni. Keďže z vozidla sa stal pojazdný sklad a z vodiča skladník, chystajú sa zlepšiť podmienky kolegov vodičov aj o zákaz manipulácie s tovarom.

Najväčšia profesijná organizácia zamestnávateľov v cestnej doprave na Slovensku tvrdí, že sa snaží stabilizovať podnikateľské prostredie dopravcov a predísť ďalšiemu rastu nákladov práve v období, keď sa odvetvie ešte stále vyrovnáva s predchádzajúcimi cenovými tlakmi, legislatívnymi zmenami, ako aj s dosahmi konsolidačného balíka. Tohtoročné zvýšenie mýtnych sadzieb malo tiež vplyv na rast cien nákladnej prepravy.

„Zákazníci však, žiaľ, veľmi ťažko akceptujú navýšenie cien z tohto dôvodu, čo vytvára veľké napätie medzi reálnymi nákladmi dopravcu a tým, čo je trh ochotný zaplatiť. Konkurencia na trhu je extrémne vysoká," priblížil Kment. Slovenskí dopravcovia podľa neho čelia najmä tlakom z Poľska či Litvy, kde majú cestní dopravcovia dlhodobo priaznivejšie podnikateľské prostredie, napríklad dotácie na obnovu vozového parku. „Takéto opatrenia na Slovensku úplne chýbajú, čo nás znevýhodňuje a znižuje našu konkurencieschopnosť," pokračoval hovorca združenia.

Ceny prepravy sa na Slovensku v priemere zvýšili - závisí to od typu prepravy a regiónu či kontraktu. „Je však zrejmé, že celý tlak z rastúcich nákladov nemôže dlhodobo znášať dopravca - sektor potrebuje férové podmienky, predvídateľné prostredie a podporu, aby zostal životaschopný," dodal Kment. Pokles dopravných výkonov v cestnej nákladnej doprave trvá na Slovensku už šiesty štvrťrok za sebou, čo jasne ukazuje ochladenie priemyslu a hospodárstva na Slovensku a v Európskej únii.
Odkaz na zdroj

Najčítanejší

Ako zistím, či mám záznam v registri dlžníkov?
Ako zistím, či mám záznam v registri... Hypotéky
Šéf spoločnosti Salus Populi sa bráni, povolenie Národnej banky Slovenska nepotrebuje
Šéf spoločnosti Salus Populi sa bráni,... Banky
Umenie na budove Národnej banky Slovenska
Umenie na budove Národnej banky Slovenska Banky
Európe hrozí ďalšie stratené leto. Tieto krajiny patria medzi najohrozenejšie
Európe hrozí ďalšie stratené leto. Tieto... Banky
USA navrhujú minimálnu globálnu daň pre firmy na úrovni 15 %
USA navrhujú minimálnu globálnu daň pre... Banky
Invalidný dôchodok 2025: Ako ho vybaviť a koľko peňazí dostanete
Invalidný dôchodok 2025: Ako ho vybaviť a... Hypotéky
Fed výrazne zlepšil odhad tohtoročného vývoja ekonomiky, kľúčovú sadzbu nezmenil
Fed výrazne zlepšil odhad tohtoročného... Banky
Bilancia Fedu môže do konca roka 2022 vzrásť na 9 biliónov dolárov
Bilancia Fedu môže do konca roka 2022... Banky
© 2025 FinSpravy. Všetky práva vyhradené.
Tento web používa k poskytovaniu služieb a analýze návštevnosti súbory cookies. Viac informácií.